Ultimile știri 2

Solicităm oferte de prețuri pentru achiziționarea unei camere foto

TERMENI DE REFERINȚĂ

1. CONTEXT

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md .

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru achiziționarea unei camere foto în cadrul proiectului „Răspuns de urgență pentru satisfacerea necesităților de bază ale refugiaților și comunităților gazdă afectate de criza din Ucraina în Moldova prin furnizarea nevoilor de bază, educație, protecție și servicii MHPSS”, implementat de CIDDC cu suportul financiar oferit de World Vision și Aktion Deutschland Hilft (ADH), în perioada martie 2024 – martie 2025.

Camera foto va fi utilizată pentru documentarea activităților din cadrul proiectelor sau inițiativelor realizate de CIDDC și pentru realizarea materialelor vizuale destinate să sprijine Copiii Apărători ai Drepturilor Omului (CADO) să-și promoveze drepturile și experiențele prin metoda de storytelling.

2. SPECIFICAȚII TEHNICE

  • Rezoluție senzor: Minim 24 MP;
  • Tip senzor: Full Frame (35mm);
  • Performanță în condiții de lumină mai reduse;
  • Stabilizare: Stabilizare optică integrată (IBIS);
  • Sistem de focalizare: Autofocus rapid și precis, cu detecție de ochi și față;
  • Filmări video:Rezoluție: 4K la minim 30 fps;
  • Display:Tactil rabatabil și rotativ;
  • Obiectiv:set cu un singur obiectiv kit / doar body.

DOSARUL CU OFERTA TREBUIE SĂ INCLUDĂ

1. Denumirea și modelul camerei, denumirea producătorului și specificațiile tehnice;

2. Certificatul de calitate al camerei;

3. Perioada de garanție (minim 2 ani);

4. Termenul de livrare;

5. Prețul în MDL (inclusiv TVA);

6. Codul de conduită completat și semnat (documentul poate fi descărcat aici);

7. Certificatul de înregistrare a companiei;

8. Certificat înregistrare ca plătitor de TVA.

MODALITATE DE PREZENTARE A OFERTELOR

Dosarul va fi prezentat în format electronic, la adresa de email This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. cu mențiunea „Cameră Foto”, până la data de 12 decembrie 2024, ora 17:00 .

CRITERII DE SELECTARE

- Respectarea termenului limită pentru depunerea dosarului;

- Respectarea documentației de înscriere indicate în termenii de referință;

- Raportul dintre preț, calitate, termenul de livrare și durata garanției.

Dosarele incomplete sau expediate după termenul limită nu vor fi evaluate.

INFORMAȚII SUPLIMENTARE

Pentru informații suplimentare, nu ezitați să ne scrieți la adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau să ne contactați la numărul de telefon 069288068 – Gheorghe Galbura.

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs. sunteți de acord ca datele dvs. personale să fie utilizate în procesul de procurare.

Read more... 

Solicitare de oferte pentru achiziționarea materialelor de vizibilitate personalizate

Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) anunţă concurs privind solicitarea de oferte pentru selectarea unei companii, care să elaboreze designul şi să tipărească materiale de vizibilitate personalizate.

CIDDC este o organizație nonguvernamentală, fondată în 1999. Inspirăm adulții să asculte vocea fiecărui copil și colaborăm cu copiii, familiile, autoritățile, serviciile publice și societatea civilă pentru a elabora și aplica soluții bazate pe drepturile copilului. Pentru mai multe informații, accesați www.drepturilecopilului.md.

Achiziția va fi realizată în perioada noiembrie 2024 – februarie 2025.

CIDDC solicită oferte de prețuri pentru procurarea materialelor de vizibilitate personalizate conform descrierii/specificațiilor tehnice, după cum urmează:

Nr.

Produs

Descriere/specificații tehnice

Cantitatea

1.

Tolbă/ traistă (din pânză)

  • Material: bumbac;
  • Dimensiuni: 40 x 35 cm, mânere lungi;
  • Branding: logo.

30 buc

2.

Tolbă Eco bag (pînza)

  • Material: bumbac;
  • Dimensiuni: 40 x 35 cm, mânere lungi;
  • Culoare: natural sau negru
  • Branding: A4 4+0.

40 buc

3.

Hanorace cu glugă

  • Material: bumbac 100%;
  • Mărimile: XS-XXXL;
  • Branding: logo.

20 buc

4.

Hanorace fără glugă

  • Material: bumbac 100%;
  • Mărimile: XS-XXXL;
  • Branding: logo.

20 buc

5.

Vestă fleece personalizată

· Material – Micropolar 100% poliester cu finisaj anti-scamosare, 300 g/m2

· Fermoar in fata pe toată lungimea, 2 buzunare laterale;

  • Mărimile: XS-XXXL;
  • Branding: logo

10 buc

6.

Insignă personalizată cu pin

  • Material: metal decupat pe contur;
  • Branding: logo

50 de buc

7.

Tricou clasic

  • Material: bumbac 100%;
  • Mărimile: XS-XXXL;
  • Branding: logo.

20 buc

8.

Tricou polo

  • Material: bumbac 100%;
  • Mărimile: XS-XXXL;
  • Branding: logo.

20 buc

9.

Rucsac

  • Material: naylon sau ceva similar, impermeabil;
  • Padding (burete) pe interiorul bretelelor și pe spatele ghiozdanului;
  • Padding pe spatele ghiozdanului pentru suport lombar;
  • Curele ajustabile;
  • Dimensiuni: să poată transporta un laptop cu compartiment separat, plus compartiment pentru agendă format A4+compartiment pentru încărcător și buzunare interioare pentru pixuri, chei etc;
  • Buzunare exterioare pentru sticle de apă;
  • Buzunar exterior pentru obiecte mici precum: telefon, baterie externă și portofel etc.;
  • Branding: logo.

15 buc

10.

Sticlă pentru apă

  • Material: sticlă;
  • Capacitate de 0,5 l;
  • Branding: logo.

20 buc

11.

Sticlă termoizolantă

  • Material: oțel inoxidabil perete dublu și fără condens;
  • Capacitate 0,65 l;
  • Branding: logo.

20 buc

12.

Cană din oțel inoxidabil

· Material: oțel inoxidabil perete dublu și fără condens;

  • Capacitate 0,31 l;
  • Branding: logo.

250 buc

13.

Mapă A4 de cu buzunar lipit

  • Material: hârtie, 300 g;
  • Tipar digital: policromie, două parți (4+4);
  • Branding: logo.

50 buc

14.

Notes A5 cu elastic nedatat

  • Material: piele articificială și hîrtie de 70 gr/м²;
  • Branding: logo.

50 buc

15.

Carnet A5 cu spirală metalică

  • Material: coperta 350 gr/м²; 4+0

bloc din hîrtie de 80 gr/м² 40 foi;

40 buc

16.

Agendă A5 cu elastic datată (2025)

  • Material: hîrtie de 70 gr/м²;
  • Branding: logo.

50 buc

17.

Pix cu buton, cerneală albastră

  • Material: metal;
  • Dimensiune: 135 x 10 mm;
  • Branding: logo.

100 buc

18.

Pix cu buton

  • Material: plastic;
  • Dimensiune: 135 x 10 mm;
  • Branding: logo.

40 buc

19.

Cană

  • Material: ceramică;
  • Capacitate: 300 ml;
  • Branding: logo.

30 buc

20.

Baner

  • RollUP - Banner Blockout;
  • Dimensiuni: 100x200;
  • Branding: logo.

1 buc

21.

Stickere

  • Material: hârtie, decupate pe suport;
  • Branding: logo.

1000 buc

22.

Breloc

  • Material: metal;
  • Dimensiuni: 2,4*6,5 cm;
  • Branding: logo

40 buc

23.

Puzzle

  • Material: carton;
  • Dimensiuni: A4;
  • Branding: logo

40 buc

24.

USB Flash memory, 32GB

  • Material: metal;
  • Branding: logo

20 buc

25.

Umbrelă

  • Pliabilă cu deschidere automata si structură confecționată din aluminiu și fibra de sticlă;
  • Rezistentă în caz de furtună și prevăzută cu curea elastică pentru încheietura mâinii;
  • Prevăzută cu înveliș impermeabil și cu husă de protecție;
  • Dimensiuni aproximative: diametru 100 x 56 cm;
  • Branding: logo

20 buc

NOTA! Prezenta listă nu este plasare de comandă și nu are caracter obligatoriu. Cantitatea și tipul de produse ar putea fi modificată în funcție de costuri / suma maximă disponibilă și necesități.

Preţurile vor fi indicate în lei moldoveneşti cu TVA. Dosarul de aplicare va conține următoarea informație:

  • Scurtă descriere a companiei aplicante: datele de contact ale companiei și persoana de contact;
  • Certificatul de înregistrare al companiei;
  • Ofertă comercială completă, întocmită conform cerințelor și condițiilor de livrare/executare a materialelor;
  • Informație despre experiența companiei, referințe, recomandări;
  • Codul de conduită (anexat) completat și semnat.

Codul de conduită poate fi descărcat aici.

Va fi selectată compania care va expedia dosarul complet și va oferi cel mai bun raport preț-calitate, termen de livrare/executare optim și servicii complete. Va fi contactată doar compania selectată.

Procedura de selectare a CIDDC se bazează pe angajamentul nostru ferm cu privire la protecția mediului și la protecţia copilului față de toate formele de violență în cadrul proiectelor şi activităţilor noastre, precum și în afara organizației. CIDDC are o politică de protecţie a copilului și o politică de protecție a mediului și va urmări ca acestea să fie aplicate în colaborarea cu partenerii.

Ofertele pot fi prezentate în original sau prin email la: Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului, str. E. Coca nr. 15, mun. Chişinău, Republica Moldova, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . Ofertele transmise pe email vor avea subiectul: Ofertă servicii materiale de vizibilitate.

Termenul limită de prezentare a ofertelor este: 25 noiembrie 2024, ora 12.00.

Pentru detalii puteți contacta: Tatiana Frecauțanu, 069874297, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

Notă: CIDDC prelucrează datele cu caracter personal în strictă conformitate cu prevederile Legii 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal. Prin expedierea dosarului, dvs., sunteți de acord ca datele dvs. personale să fie utilizate în procesul de selectare și raportate partenerilor CIDDC.

Read more... 

Dialog între Ministerul Educației și Cercetării, OLSDÎ-urile și instituțiile școlare

CIDDC își continuă angajamentul de a sprijini cadrele de conducere și personalul didactic din instituțiile de învățământ de la toate treptele de școlaritate în creșterea capacității de implementare a politicilor de protecție și salvgardare a copilului, inclusiv incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova. Colaborăm cu Ministerul Educației și Cercetării(MEC) pentru a consolida sistemul educațional și a promova un mediu deschis și sigur.

Cu scopul de a crea o platformă de comunicare în sistemul educațional care să favorizeze crearea, ajustarea și funcționarea unor mecanisme de protecție a copilului, CIDDC a lansat o serie de ateliere online în cadrul programului „Dialog între Ministerul Educației și Cercetării, OLSDÎ-urile și instituțiile școlare.”

În cadrul acestor sesiuni de dialog:

Ø Susținem Ministerul de a implementa practici instituționale de consultare a opiniei comunității școlare în crearea de politici și proceduri educaționale, eficiente;

Ø Împărtășim intențiile, nevoile, provocările și realizările instituțiilor de învățământ pentru a crea o comunitate de învățare și sprijin reciproc;

Ø Informăm instituțiile educaționale cu referire la cele mai actuale politici și acte normative din domeniul educațional;

Ø Încurajăm implicarea participativă a instituțiilor de învățământ în procesul decizional, astfel încât nevoile reale ale copiilor, părinților și cadrelor didactice să ajungă pe agenda autorităților.

Peste 400 de cadre de conducere și personal didactic din instituțiile partenere din mun. Bălți, raioanele Căușeni și Edineț au creat un dialog deschis și productiv cu reprezentanții OLSÎ- urilor și MEC și au abordat o serie de subiecte esențiale pentru eficientizarea procesului educațional, de la reducerea birocrației și facilitarea procesului de management al documentelor la nivelul instituției până la aspectele complexe ale incluziunii copiilor refugiați.

Simplificarea Notării și Evaluării Elevilor:

Un subiect important a fost clarificarea numărului de note necesare pentru evaluarea semestrială a elevilor. Deși regulamentul cere un minim de două note, unii profesori au menționat că erau obișnuiți cu trei note, generând astfel confuzie. „Informația referitor la nota semestrială calculată din două note, indiferent de numărul de ore, a fost foarte utilă. Mulți dintre noi am crezut că e obligatoriu să avem trei note” , a spus unul dintre participanți, subliniind necesitatea acestor clarificări.

Documentele școlare și clarificarea nomenclatorului:

Participanții au apreciat în mod deosebit clarificările aduse nomenclatorului documentelor școlare. „Nomenclatorul tipurilor de documente școlare a fost explicat clar. Acum știm exact

ce documente trebuie elaborate și deținute pentru anul de studii 2024-2025” , a declarat un cadru didactic. Această informație a fost percepută ca un suport esențial pentru eficientizarea activității zilnice și evitarea suprasolicitării birocratice.

Înscrierea elevilor veniți din străinătate.

Un aspect sensibil discutat la atelier a fost înscrierea elevilor care vin din afara țării, un proces care, din păcate, întâmpină încă obstacole. În unele instituții, părinții care solicită asigurarea drepturilor educaționale ale copiilor întâmpină atitudini mai puțin primitoare, unii profesori exprimând nevoia de suport continuu: „Toate informațiile propuse au fost foarte utile, mai ales cele referitoare la înmatricularea elevilor veniți de peste hotare. Çtim acum cum să completăm corect în SIME și cum să aplicăm evaluările corect și cum să facem proiectarea didactică de lungă durată, cum să fim empatici și să ascultăm vocea copiilor refugiați, inclusiv cei din diasporă, pentru a susține incluziunea lor.”, a spus un participant, evidențiind importanța informării corecte pentru a sprijini aceste familii.

Claritate în procesul educațional

„Informarea privind schimbările în nomenclator și documentele necesare pentru anul 2024- 2025 a fost extrem de utilă. Acum știm exact pe ce să ne concentrăm și cum să evităm stresul inutil” , a spus unul dintre managerii prezenți.

Acest program oferă spațiu sigur pentru profesori și manageri școlari de a vocifera nevoile lor și consolida parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării favorizând o educație accesibilă pentru toți și un mediu educațional prietenos.

Programul de formare este realizat de către CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Organele locale de specialitate din domeniul învățământului din mun. Bălți, raioanele Căușeni și Edineț, în cadrul proiectului “Împuternicirea instituțiilor de învățământ: salvgardarea și protecția copiilor și adolescenților din Republica Moldova și Ucraina”, implementat cu suportul financiar oferit de Disasters Emergency Committee (DEC) , Plan International și World Vision International, în perioada 1 august 2024 – 28 februarie 2025.

Read more... 

O nouă generație de formatori și formatoare în domeniul participării copilului iau parte la programul de formare de formatori inițiat de CIDDC

Centrul de Informare și Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC) a lansat un program de formare dedicat facilitării în domeniul participării copiilor, care se desfășoară în perioada iulie - decembrie 2024. Programul include 6 ateliere de formare offline, fiecare cu o durată de până la 2,5 zile. Participanții și participantele nu doar aprofundează cunoștințele despre drepturile copilului, dar își dezvoltă abilitățile de facilitatori.

Acest program face parte din proiectul „Consolidarea și Protejarea Drepturilor Copilului în Republica Moldova”, implementat de CIDDC în parteneriat cu Ambasada Germaniei, cu sprijinul financiar al Ministerului Federal al Afacerilor Externe al Germaniei.

Programul de formare de formatori este inspirat din dorința de a contribui la formarea unei generații noi de facilitatori

Programul a început în luna iulie curent și participanții au beneficiat de trei ateliere de formare. Acestea s-au concentrat pe înțelegerea conceptelor fundamentale ale Convenției ONU privind Drepturile Copilului și pe identificarea adulților responsabili de respectarea acestor drepturi.

Consultările realizate de copii în rândul semenilor lor, la care au participat peste 8000 de copii, au arătat că mulți dintre aceștia nu înțeleg pe deplin ce sunt drepturile copilului și cine este responsabil pentru protejarea lor. Deși mulți adulți cred că atât ei, cât și copiii înțeleg aceste drepturi, realitatea arată contrariul. CIDDC își asumă rolul de a educa atât adulții, cât și copiii cu privire la drepturile copilului și la responsabilitățile implicate, iar acest program este un pas important în formarea unei noi generații de facilitatori.

Irina Gușan, directoare de programe la CIDDC, subliniază importanța programului: „CIDDC este una dintre primele organizații care a promovat prevederile Convenției ONU privind drepturile copilului, a monitorizat cum statul aplică aceste prevederi, a susținut copiii să-și cunoască drepturile și să-și facă ei vocea auzită în legătură cu respectarea drepturilor sau să fie portavoce a copiilor.

Acest program de formare de formatori este inspirat din dorința de a contribui la formarea unei generații noi de facilitatori în domeniul drepturilor copilului, în special în domeniul participării copilului, dar și din solicitările venite de la copiilor cu care am lucrat în diverse inițiative, cum ar fi Platforma Copiilor, care, odată ce încheie procesul de lucru în aceste inițiative, își doresc să învețe să faciliteze și ei activități cu noile grupuri de copii constituite de CIDDC sau cu alți copii din comunitățile lor.”

Este esențial să ne asigurăm că opiniile copiilor sunt respectate și luate în serios

În cadrul atelierelor de lucru, participanții și participantele au fost ghidați/ ghidate să exploreze Convenția ONU cu privire la drepturile copilului, versiunea prietenoasă copilului . Mai mult, tinerii au analizat dreptul copilului la participare, unul dintre cele patru principii fundamentale ale Convenției.

Magda, o participantă la program, spune: „Am descoperit multe lucruri noi despre drepturile copilului. Până acum știam doar despre convenția prietenoasă copilului, dar acum am avut ocazia să studiez convenția oficială și principiile sale.”

Cristina, o altă participantă, adaugă: „Sesiunile mi-au oferit o mai bună înțelegere asupra importanței ascultării copiilor și integrării opiniilor lor în deciziile care îi privesc. Este esențial să ne asigurăm că acele opinii sunt respectate și luate în serios.”

În paralel, programul include sesiuni practice de facilitare, unde participanții învață cum să planifice și să conducă activități cu grupuri de copii, utilizând metode interactive și creând un spațiu sigur și prietenos.

Emanuela, participantă la programul de formare de formatori: „Dacă ar fi să descriu printr-o imagine cu ce asociam eu facilitarea până să încep acest program, aceasta ar fi imaginea unei profesoare cu un arătător în mână. Acum, în imaginea mea e aceeași profesoară, doar că în loc de arătător are baghetă magică. Așa văd eu facilitarea acum: este important să oferi informație, dar contează foarte mult atmosfera pe care o creezi.”

Programul de formare continuă până în decembrie și oferă participanților oportunități concrete de a-și aplica abilitățile de facilitare în cadrul activităților practice organizate de CIDDC. Competențele formate în cadrul programului vor fi puse în practică în activitățile ghidate de CIDDC pentru grupurile de copii.

Read more... 

Contacts

Adresa: Eugen Coca Street no. 15, Chisinau,
Republic of Moldova, MD-2008

Tel./Fax: (+373 22) 747813, 716598, 744600

Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ambasador 2%

Sustin 2%! Support 2%! 

Media partner:

Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Top of Page