Dialog între Ministerul Educației și Cercetării, OLSDÎ-urile și instituțiile școlare
- Written by Admin
CIDDC își continuă angajamentul de a sprijini cadrele de conducere și personalul didactic din instituțiile de învățământ de la toate treptele de școlaritate în creșterea capacității de implementare a politicilor de protecție și salvgardare a copilului, inclusiv incluziunea sigură și participativă a copiilor refugiați în instituțiile de învățământ din Republica Moldova. Colaborăm cu Ministerul Educației și Cercetării(MEC) pentru a consolida sistemul educațional și a promova un mediu deschis și sigur.
Cu scopul de a crea o platformă de comunicare în sistemul educațional care să favorizeze crearea, ajustarea și funcționarea unor mecanisme de protecție a copilului, CIDDC a lansat o serie de ateliere online în cadrul programului „Dialog între Ministerul Educației și Cercetării, OLSDÎ-urile și instituțiile școlare.”
În cadrul acestor sesiuni de dialog:
Ø Susținem Ministerul de a implementa practici instituționale de consultare a opiniei comunității școlare în crearea de politici și proceduri educaționale, eficiente;
Ø Împărtășim intențiile, nevoile, provocările și realizările instituțiilor de învățământ pentru a crea o comunitate de învățare și sprijin reciproc;
Ø Informăm instituțiile educaționale cu referire la cele mai actuale politici și acte normative din domeniul educațional;
Ø Încurajăm implicarea participativă a instituțiilor de învățământ în procesul decizional, astfel încât nevoile reale ale copiilor, părinților și cadrelor didactice să ajungă pe agenda autorităților.
Peste 400 de cadre de conducere și personal didactic din instituțiile partenere din mun. Bălți, raioanele Căușeni și Edineț au creat un dialog deschis și productiv cu reprezentanții OLSÎ- urilor și MEC și au abordat o serie de subiecte esențiale pentru eficientizarea procesului educațional, de la reducerea birocrației și facilitarea procesului de management al documentelor la nivelul instituției până la aspectele complexe ale incluziunii copiilor refugiați.
Simplificarea Notării și Evaluării Elevilor:
Un subiect important a fost clarificarea numărului de note necesare pentru evaluarea semestrială a elevilor. Deși regulamentul cere un minim de două note, unii profesori au menționat că erau obișnuiți cu trei note, generând astfel confuzie. „Informația referitor la nota semestrială calculată din două note, indiferent de numărul de ore, a fost foarte utilă. Mulți dintre noi am crezut că e obligatoriu să avem trei note” , a spus unul dintre participanți, subliniind necesitatea acestor clarificări.
Documentele școlare și clarificarea nomenclatorului:
Participanții au apreciat în mod deosebit clarificările aduse nomenclatorului documentelor școlare. „Nomenclatorul tipurilor de documente școlare a fost explicat clar. Acum știm exact
ce documente trebuie elaborate și deținute pentru anul de studii 2024-2025” , a declarat un cadru didactic. Această informație a fost percepută ca un suport esențial pentru eficientizarea activității zilnice și evitarea suprasolicitării birocratice.
Înscrierea elevilor veniți din străinătate.
Un aspect sensibil discutat la atelier a fost înscrierea elevilor care vin din afara țării, un proces care, din păcate, întâmpină încă obstacole. În unele instituții, părinții care solicită asigurarea drepturilor educaționale ale copiilor întâmpină atitudini mai puțin primitoare, unii profesori exprimând nevoia de suport continuu: „Toate informațiile propuse au fost foarte utile, mai ales cele referitoare la înmatricularea elevilor veniți de peste hotare. Çtim acum cum să completăm corect în SIME și cum să aplicăm evaluările corect și cum să facem proiectarea didactică de lungă durată, cum să fim empatici și să ascultăm vocea copiilor refugiați, inclusiv cei din diasporă, pentru a susține incluziunea lor.”, a spus un participant, evidențiind importanța informării corecte pentru a sprijini aceste familii.
Claritate în procesul educațional
„Informarea privind schimbările în nomenclator și documentele necesare pentru anul 2024- 2025 a fost extrem de utilă. Acum știm exact pe ce să ne concentrăm și cum să evităm stresul inutil” , a spus unul dintre managerii prezenți.
Acest program oferă spațiu sigur pentru profesori și manageri școlari de a vocifera nevoile lor și consolida parteneriatul cu Ministerul Educației și Cercetării favorizând o educație accesibilă pentru toți și un mediu educațional prietenos.
Programul de formare este realizat de către CIDDC în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și Organele locale de specialitate din domeniul învățământului din mun. Bălți, raioanele Căușeni și Edineț, în cadrul proiectului “Împuternicirea instituțiilor de învățământ: salvgardarea și protecția copiilor și adolescenților din Republica Moldova și Ucraina”, implementat cu suportul financiar oferit de Disasters Emergency Committee (DEC) , Plan International și World Vision International, în perioada 1 august 2024 – 28 februarie 2025.
Admin
Email Этот адрес электронной почты защищен от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.Latest from Admin
- Solicităm oferte de prețuri pentru achiziționarea unei camere foto
- Ziua Internațională a Drepturilor Copilului – un prilej de reflecție și acțiune!
- Resursă nouă pentru profesioniști și profesioniste pentru a implica semnificativ copiii în elaborarea legilor
- Anunț de înscriere la Program de Suport Psiho-Emoțional pentru Cadrele Didactice
- Solicitare de oferte pentru achiziționarea materialelor de vizibilitate personalizate